محصولات دنیای اپل [لوکس ترین برند دنیا] + نقد و بررسی کامل + آموزش از صفر تا صد

در این وبلاگ سعی دارم به نقد و بررسی تمامی محصولات اپل بپردازم. امیدوارم که مطالب خوبی را برای شما تولید کنم.

محصولات دنیای اپل [لوکس ترین برند دنیا] + نقد و بررسی کامل + آموزش از صفر تا صد

در این وبلاگ سعی دارم به نقد و بررسی تمامی محصولات اپل بپردازم. امیدوارم که مطالب خوبی را برای شما تولید کنم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تنوع بالای Apple MacBook

کیفیت بی‌نظیر دستگاه‌های اپل در کنار تنوع بسیار بالای خانواده مک بوک مناسب برای ویرایشگرهای ویدئو، برنامه نویسان، تولیدکنندگان موسیقی و عکاسان و تولیدکنندگان محتوا و سایر متخصصان و حتی استفاده عادی است. با خانواده لپ تاپ های Apple MacBook آشنایی دارید؟

 

Apple MacBook Pro 16-inch 2021 M1 Pro

مک بوک پرو 16 اینچی سال 2021 مرزهای انتظارات شما از یک لپ تاپ حرفه‌ای را کاملاً تغییر می‌دهد. ویژگی‌های جدید و عملکرد چشمگیر این لپ تاپ اپل شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

Apple MacBook Pro 13-inch 2020 M1

MacBook Pro 2020 با استفاده از چیپست M1 سه برابر سریع‌تر از دستگاه‌های مشابه برندهای دیگر کار می‌کند و نزدیک به 3 برابر سریع‌تر از مدل قبلی اطلاعات را پردازش می‌کند. البته این افزایش سرعت پردازنده در کنار یک باتری قدرتمند با طول عمر طولانی، مک بوک پرو 13 اینچی را تبدیل به یک خرید فوق‌العاده می‌کند.

 

MacBook Air 2020 M1

MacBook Air 2020 M1 یکی از لپ تاپ‌های بسیار سریع و قدرتمند کمپانی اپل است که حسابی شما را شگف‌زده خواهد کرد. اپل در مورد MacBook Air جدید مدعی شده که تا سه برابر سریع‌تر از لپتاپ‌های دیگر در کلاس خود عمل می‌کند و سریع‌تر از 98 درصد کل لپ تاپ‌های فروخته شده در سال 2019 است.

 

MacBook Pro 2020 M1

اگر قصد خرید یک لپ تاپ فوق‌العاده دارید، MacBook Pro 2020 M1 قطعاً یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. کمپانی اپل برای هر آیتم، بهترین گزینه را در کانفیگ این لپ تاپ قرار داده است. اگر به دنبال یک لپ تاپ همه فن حریف و بسیار با کیفیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً توضیحات محصول MacBook Pro 2020 M1 را روی وب سایت ما بخوانید.

 

MacBook Pro 2020

MacBook Pro 2020 یا همان مک بوک پرو 13 اینچی M1 محصول سال 2020 هیجان انگیزترین لپ‌تاپ عرضه شده توسط اپل در سال‌های اخیر است. تراشه جدید M1 و عمر باتری فوق‌العاده این مک بوک تجربه کاربری بسیار خوبی را به کاربران خود ارائه می‌کند.

 

نمایشگر انواع لپ تاپ‌ اپل

نمایشگر محصولات اپل با پوشش گسترده رنگ P3 با تکنولوژی‌های جدیدتر حداقل از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کنند. البته بسته به این که شما چه نوع مک بوکی را انتخاب می‌کنید صفحه نمایش ویژگی‌های خیرکننده متفاوتی را به شما ارئه خواهد کرد.

 

احتمالا اگر تا به حال از محصولات اپل استفاده نکرده باشید این مورد برای شما مورد سوال است که بین مک بوک ایر و مک بوک پرو چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟ برای کاری که شما قصد انجام دادنش را دارید کدام مناسب‌ است و اصلا چرا باید آنقدر هزینه کنیم تا یکی از محصولات شرکت اپل را بخریم؟

 

شاید خیلی وقت‌ها با خودتان حساب کتاب کنید و بگویید که من با نصف این پول می‌توانم یک لپ‌تاپ غیر اپلی با مشخصات خیلی بهتر را خریداری کنم پس چرا باید به سراغ اپل بروم؟

 

اگر این مطلب را تا انتها بخوانید علاوه بر اینکه متوجه می‌شوید بین مک بوک ایر و مک بوک پرو چه تفاوت‌هایی وجود دارد، این را هم می‌فهمید که اپل در سخت‌افزار، باتری، نمایشگر و خیلی موارد دیگر چه قدر از بقیه جلوتر است.

 

وقتی قصد دارید از مک بوک های شرکت اپل استفاده کنید تنها دو انتخاب پیش روی شماست. این دو انتخاب در نگاه اول شاید زیاد کافی به نظر نرسند اما اگر کمی بیشتر با مشخصات همین دو نسخه آشنا شوید مشاهده خواهید کرد که چه قدر همین دو گزینه برای شما کافیست و بر اساس نیازتان دقیق‌ترین و بهترین مک بوک را انتخاب خواهید کرد.

 

تصوری که همیشه وجود داشته این است که مک بوک ایر برای کارهای برنامه‌نویسی یا گرافیک مناسب نیست و برای استفاده و کارهای حرفه‌ای همیشه باید به سراغ نسخه‌های پرو برویم. این تعریف شاید آنقدر ها هم غلط نباشد و البته این هم درست نیست که صرفا بگوییم مک بوک ایر برای کارهای سبک و مک بوک پرو برای کارهای سنگین مناسب است.

 

مردد بودن بین دو انتخاب همیشه ترسناک بوده است. اگر این دو گزینه انتخاب بین مک بوک پرو و مک بوک ایر باشد قضیه بسیار جدی‌تر خواهد شد.

 

در این مطلب ما سعی می‌کنیم اول از همه به مقایسه اصلی‌ترین مواردی که یک مک بوک دارد بپردازیم و بررسی کنیم در چه مواردی مک بوک ایرو و در چه مواردی مک بوک پرو قوی تر است.

 

انواع لپ‌تاپ اپل بر اساس نوع کاربری

لپ تاپ اپل بر اساس نوع کاربری به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

 

لپ تاپ‌های دانشجویی برند اپل

لپ‌تاپ مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل یک گزینه‌ مناسب برای دانشجویان است.

 

لپ تاپ‌های خانگی یا مالتی مدیا برند اپل

لپ تاپ‌ مدل مک بوک ایر بهترین انتخاب برای مصارف خانگی مانند وبگردی، ویرایش اسناد، تماشای عکس و فیلم است.

 

لپ تاپ‌های حرفه‌ای و گیمینگ برند اپل

لپ تاپ‌ مدل مک بوک پرو به خاطر تنوع و عملکرد بالا مناسب افراد متخصص و حرفه‌ای مانند برنامه نویسان، عکاسان، گرافیست‌ها، مهندسین و گیمر ها است.

 

نکات مهم در انتخاب و خرید لپ تاپ اپل

در هنگام انتخاب و خرید لپ تاپ اپل فاکتورهای مهمی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید؛

 

قیمت لپ تاپ اپل: قیمت لپ تاپ‌ اپل معمولاً کمی بالاتر از سایر برندهای دیگر است. این نکته ممکن است برای کاربرانی که بودجه خوبی ندارند مهم باشد.

قدرت پردازنده مرکزی: لپ تاپ‌های Apple از دو نوع تراشه M1 و M2 بهره می برند، در زمان خرید به این نکته توجه کنید.

عمر باتری: لپ تاپی که انتخاب می کنید باید بتواند تا چندین ساعت بدون شارژر و برق کار کند.

کیفیت صفحه نمایش: کیفیت صفحه نمایش محصولات اپل با پوشش گسترده رنگ P3 با تکنولوژی‌های جدیدتر و حداقل از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند.

اندازه و وزن لپ تاپ: معمولاً لپ تاپ‌های اپل در سه سایز ۱۳، ۱۴ و ۱۶ اینچ هستند و به‌راحتی می‌توانید آن را حمل کنید.

رم و حافظه داخلی: رم‌هایی که در ساخت لپ تاپ‌های Mac Book Pro و Mac Book Air اپل استفاده شده رم های 64 ،32، 16 و 8 هستند.

 

دلیل خرید مک بوک پرو 2021 تراشه M1 PRO و M1 MAX

اپل برای اینکه بتواند ارزش خرید macbook pro 2021 را افزایش دهد در نوت بوک جدید از بهترین پردازنده ممکن استفاده کرده است که هردو تراشه ام 1 مکس و ام 1 پرو را می‌توان بهترین سخت‌افزاری دانست که اپل تاکنون برای لپ‌تاپ‌های خود در نظر گرفته است. هردو تراشه با لیتوگرافی 5 نانومتری تولید شده‌اند که نسخه مکس دارای 57 میلیارد و نسخه پرو دارای 33.7 میلیارد ترانزیستور است.

 

مک بوک پرو جدید از نظر توان سخت افزاری یک هیولا به تمام معنا است که نسخه پرو تراشه ام 1 دارای ده هسته پردازشی و 16 هسته گرافیکی است و نسخه مکس نیز دارای پردازنده 10 هسته‌ای و 32 هسته گرافیکی است که این موضوع سبب شده افرادی که پردازش‌های گرافیکی انجام می‌دهند با وجود بیشتر بودن قیمت مک بوک پرو ۲۰۲۱ ام1مکس بازهم به سراغ خرید این لپ‌تاپ بروند.

 

حداکثر حافظه رم تراشه M1 Pro رقم 32 گیگابایت است که این مقدار در نسخه M1 Max به 64 گیگابایت افزایش می‌یابد. پهنای باندی رم نیز به ترتیب در این دو مدل 200 گیگابایت بر ثانیه و 400 گیگابایت بر ثانیه است که آن را می‌توان برای هر نوع عملی کافی دانست. به علت تفاوت میان تراشه این محصولات و وجود نسخه 8 هسته‌ای پیشنهاد می‌شود که برای مقایسه و دست‌یابی اطلاعات دقیق به صفحه اختصاصی هرکدام مراجعه کنید.

 

 

 

شارژدهی و طول عمر باتری مک بوک پرو ۲۰۲۱

طول عمر باتری را می‌توان وجه تمایز اصلی مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ با نسل‌های گذشته و لپ‌تاپ‌هایی که از تراشه اینتل استفاده می‌کنند دانست. طبق گفته اپل مدل 14 اینچ تا 17 ساعت و مدل 16 اینچ تا 21 ساعت می‌تواند به پخش ویدیو بپردازد که این مقدار در حین انجام وب‌گردی به کمک وای‌فای به ترتیب 11 و 14 ساعت است.

 

اگر برای شما شارژدهی نوت بوک مهم است، باید بگوییم که اگر با قیمت macbook pro 2021 مشکلی ندارید، این محصول بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید آن را خریداری کنید. آخرین نسل مک بوک پرو این امکان را به شما می‌دهد که به مدت یک روز بدون نیاز به اتصال دستگاه به شارژر از آن استفاده کنید که دلیل اصلی این موضوع استفاده از تراشه بهینه و نمایشگر با نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر است.

 

 

منبع

اپل فا

https://applefa.com/product-category/mac/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی