محصولات دنیای اپل [لوکس ترین برند دنیا] + نقد و بررسی کامل + آموزش از صفر تا صد

در این وبلاگ سعی دارم به نقد و بررسی تمامی محصولات اپل بپردازم. امیدوارم که مطالب خوبی را برای شما تولید کنم.

محصولات دنیای اپل [لوکس ترین برند دنیا] + نقد و بررسی کامل + آموزش از صفر تا صد

در این وبلاگ سعی دارم به نقد و بررسی تمامی محصولات اپل بپردازم. امیدوارم که مطالب خوبی را برای شما تولید کنم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در مسابقه آیفون 13 در مقابل آیفون 13 پرو کدام را باید انتخاب کنید؟ آسان است. تا زمانی که در نظر نگیرید خرید بهترین از نظر پول به چه معناست. اما صدای ما را بشنوید

 

آیفون 13 برای کاربران معمولی تلفن عالی است و عملکرد عالی، عکس‌ها و ویدیوهای عالی و عمر باتری قوی را ارائه می‌دهد. آیفون 13 پرو این کار را انجام می‌دهد و برای عکاسی متنوع‌تر، نمایشگر بهتری به همراه دوربین اضافی در پشت اضافه می‌کند. با این حال شما باید 200 دلار دیگر برای این امتیاز بپردازید.

 

هنوز مطمئن نیستید که به Pro بروید یا نه؟ تجزیه و تحلیل آیفون 13 در مقابل آیفون 13 پرو باید به شما ایده خوبی بدهد که کدام یک برای شما مناسب است. و مطمئن شوید که هاب آیفون 14 و آیفون 14 پرو ما را بررسی کنید تا ببینید چه انتظاری از آیفون های جدید پاییز امسال دارید.

 

معرفی دو نوع پرچمدار آیفون؛ دو غول دنیای تلفن همراه

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس دو مدل دیگر از سری‌های آیفون هستند که در سال 2021 به طرفداران معرفی شدند. این دو مدل که طراحی مشابه به هم دارند در رقابت با پرچمدارهای شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ هستند. آیفون 13 پرو درست مانند مدل استاندارد آیفون دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است، اما در طراحی دوربین‌های خود، یک لنز بیشتر دارد که به آن دوربین تله‌فوتو گفته می‌شود.

 

پردازنده گرافیکی موجود در آیفون ۱۳ پرو دارای پنج هسته مرکزی است که به همراه قابلیت‌های دیگر، قیمت این سری را تا 999 دلار افزایش داده است. اکنون به قدرتمندترین غول حال حاضر اپل می‌رسیم، آیفون ۱۳ پرو مکس. سری پرو مکس آیفون از لحاظ سخت‌افزاری تفاوتی با گوشی آیفون 13 ندارد، تنها تفاوت این دو مدل در اندازه باتری و نمایشگر است. قیمت آیفون 13 پرومکس را می‌توانید در میزان پایه 1099 دلار مشاهده کنید.

 

مشخصات آیفون 13؛ نسخه جدید سیب‌ گاز زده اپل

آیفون 13 در بخش سخت افزار تغییرات زیادی به نسبت آیفون 12 داشت. این سری از تلفن‌های همراه قابلیت بیشتری را به کاربران ارائه می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت این غول آی او اسی در برخی از موارد مانند تراشه مرکزی، بازی را 3 بر 0 از رقبای اندرویدی خود جلو است. توجه کنید که برای این که بتوانید از تمامی قابلیت‌های آیفون استفاده کنید، باید نسبت به خرید اپل آیدی اقدام کنید. در ادامه با برخی از مشخصات نسخه پایه آیفون ۱۳ آشنا می‌شوید.

 

آیفون 13 در مقابل آیفون 13 پرو: قیمت ها و فضای ذخیره سازی

قیمت آیفون 13 مینی از 699 دلار، آیفون 13 از 799 دلار، آیفون 13 پرو با قیمت 999 دلار و آیفون 13 پرو مکس با قیمت 1099 دلار در حال حاضر قابل خرید است. در بریتانیا این قیمت ها به ترتیب 679 پوند، 779 پوند، 949 پوند و 1049 پوند است.

 

از نظر فضای ذخیره سازی، گزینه 64 گیگابایتی حذف شده است و هر چهار گوشی از 128 گیگابایت شروع می شوند و سپس نسخه های 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی دارند. اما آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس در اینجا یک مزیت دارند، به شکل یک مدل عظیم 1 ترابایتی.

 

مثل همیشه، آیفون 13 مینی و آیفون 13 مزیت قیمت زیادی دارند، اما اگر فضای ذخیره‌سازی زیاد برای شما مهم است، بهتر است مدل‌های پرو را ببینید. اما ارزان نیستند، بنابراین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از آخرین فروش، به صفحه تخفیف های اختصاصی آیفون 13 ما مراجعه کنید. ما همچنین معاملات مورد علاقه خود را در زیر قرار داده ایم:

 

آیفون 13 در مقابل آیفون 13 پرو: طراحی و رنگ

 

خبر خوب در اینجا این است که هر چهار مدل جدید آیفون 13 دارای ناچ های کوچک تری هستند. در واقع، آنها 20٪ کاهش یافته اند - که به این معنی است که از هر کدام که استفاده می کنید، صفحه نمایش بیشتری خواهید داشت.

 

به غیر از این، طراحی طیف آیفون 13 تفاوت زیادی با مدل های آیفون 12 ندارد. از نظر اندازه، همه آنها تقریباً مشابه مدل های سال گذشته هستند، به جز اینکه کمی ضخیم تر هستند (0.30 اینچ به جای 0.29).

 

این بدان معناست که ابعاد آیفون مینی 13 2.53 x 5.18 x 0.3 اینچ، آیفون 13 2.82 x 5.78 x 0.3 اینچ و آیفون 13 پرو دقیقاً مشابه آیفون 13 است. در همین حال، آیفون 13 مکس یک بزرگ 3.07 x 6.33 x 0.3 اینچ.

 

هر دو همچنین دارای یک آرایه دوربین جدید در پشت هستند - بیشتر در مورد آن در زیر - و اینجاست که تفاوت های طراحی به وضوح قابل مشاهده است. آیفون 13 مینی و آیفون 13 دارای دو لنز اصلی هستند که به صورت مورب چیده شده اند در حالی که آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس دارای سه لنز هستند که روی یک ماژول دوربین بزرگتر چیده شده اند.

 

گزینه های رنگی برای این دو گوشی نیز بسیار متفاوت است. آیفون 13 مینی و آیفون 13 پنج رنگ دارند: نور ستاره، نیمه شب، آبی، صورتی و (محصول) قرمز. در همین حال، آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس تنها چهار انتخاب دارند، اما حداقل از نظر ما ظریف‌تر و جذاب‌تر هستند. در اینجا، می توانید از گرافیت، طلا، نقره و سیرا آبی انتخاب کنید.

 

در نهایت، آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس پشت شیشه ای مات بافت دارند، در حالی که آیفون 13 و 13 مینی دارای روکش شیشه ای استاندارد هستند.

 

در نهایت، در مورد طراحی چیز زیادی در آن وجود ندارد، و بعید است که تصمیم شما را در مورد خرید چه مدلی تحت تاثیر قرار دهد.

 

قیمت روز گوشی آیفون چقدر است؟ آیا ارزش خرید دارد؟ [قیمت آیفون ۱۳]

قیمت آیفون 13 با توجه به این که در سال 2021 عرضه شده است، هم قیمت آیفون 12 می‌باشد، اما با ده‌ها ویژگی‌ بهتر و کاربردی‌تر. به همین دلیل شاید قیمت آیفون 13 در ابتدا کمی بالا به نظر برسد، اما با خرید آن متوجه اقتصادی بودن آن خواهید شد. دوربین باکیفیت بالا، تراشه قدرتمند ای 15 و هزاران امکانات دیگر را می‌توانید تنها با خرید آیفون 13 به دست آورید. بنابراین قیمت آیفون 13 با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد کاملا عقلانی است. با این حال در نظر داشته باشید که در صورت داشتن سرمایه مناسب به سراغ خرید این تلفن همراه بروید. قیمت پایه خرید آیفون 13 از 699 دلار آغاز می‌شود.

 

با خرید آیفون 13، یک تلفن هوشمند تمام عیار تهیه کنید

آیفون 13 یا همان پرچمدار امروزی شرکت اپل، یک هیولای تمامی عیار در بین تلفن‌های همراه هوشمند است که امکانات بی نظیری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قیمت آیفون 13 در کمال تعجب به نسبت آیفون 12 هیچ تغییر نداشت و با همان قیمت ولی امکانات خیلی بیشتر عرضه شد. از امکانات بسیار جذابی که در آیفون 13 پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس تمامی طرفداران را به وجد آورد، نرخ نوسازی 120 هرتز صفحه نمایشگر این نوع از تلفن‌های همراه اپل بود.

به طور کلی قیمت محصولات اپل، مانند قیمت اپل واچ، قیمت ایرپاد 3، قیمت macbook pro به نسبت تمامی امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد کاملا عقلانی هستند. به عنوان مثال شما با خرید آیپد یا خرید اپل واچ se می‌توانید از امکاناتی مانند به اشتراک‌گذاری ایمیل‌ها یا تصاویر و کیفیت ساخت بالا بهره‌مند شوید.

پرچمدار جدید شرکت آیفون در زمینه‌های مختلفی مانند عملکرد پردازش در عملیات‌های CPU محور و GPU محور از تمامی رقبا پیشی بگیرد. با توجه به این ویژگی‌ها اگر قصد دارید یک تلفن همراه هوشمند تمامی عیار تهیه کنید، آیفون ۱۳ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است.

 

آیفون 13 در مقابل آیفون 13 پرو: نمایشگر

 

هر چهار مدل آیفون 13 همان اندازه صفحه نمایش قبلی خود را دارند، آیفون 13 مینی دارای صفحه نمایش 5.4 اینچی و آیفون 13 و آیفون 13 پرو استاندارد هر دو دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی هستند. آیفون 13 پرو مکس البته بزرگترین است و صفحه نمایش 6.7 اینچی دارد.

 

هر چهار مدل از نمایشگرهای جدید Super Retina XDR OLED اپل استفاده می کنند. در آیفون 13، صفحه نمایش دارای روشنایی معمولی در فضای باز 800 نیت و حداکثر سطح 1200 در حالت HDR است که باعث افزایش 28 درصدی در روشنایی می شود. در مقایسه، نمایشگرهای مدل های iPhone 13 Pro Max در استفاده معمولی در فضای باز 1000 نیت هستند و همچنین می توانند به حداکثر 1200 برسند.

 

اما بزرگ‌ترین تفاوت بین گوشی‌های آیفون 13 و آیفون 13 پرو این است که مدل‌های دوم دارای صفحه نمایش ProMotion هستند که از نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​بهره می‌برد و به نمایشگر اجازه می‌دهد تا از سرعت 120 هرتز به 10 هرتز برود تا عمر باتری را حفظ کند.

 

ناامیدکننده است که اپل به هر چهار گوشی آیفون 13 نمایشگری 120 هرتزی نداد، زیرا چنین نرخ تازه سازی بالایی را در بسیاری از گوشی های اندرویدی مقرون به صرفه مشاهده می کنیم. اما مطمئناً این ویژگی است که به مدل های پرو کمک می کند تا از آیفون 13 استاندارد متمایز شوند.

 

آیفون 13 در مقابل آیفون 13 پرو: دوربین ها

 

 

هر چهار مدل آیفون 13 عکاسی قابل توجهی از گوشی ارائه می دهند و آیفون 13، 13 پرو و ​​13 پرو مکس همگی در لیست بهترین دوربین های گوشی ما جای گرفته اند.

 

اما تفاوت های قابل توجهی بین جفت دوربین پشتی آیفون 13 و سه دوربین در مدل های آیفون 13 پرو وجود دارد.

 

آیفون 13 دارای سنسور جدیدی در دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی خود است که 47 درصد نور بیشتری برای عکاسی بهتر در شب وارد می کند، در حالی که دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض سنسور سریع تری دارد. هر دوی این دوربین ها در یک خط مورب پیکربندی شده اند و نه عمودی همانطور که در آیفون 12 دیده می شود. و نتایج چشمگیری را با عکس های روشن و رنگارنگ و بهبود عکاسی در شب در دوربین فوق عریض و همچنین چهار بار ارائه می دهند. ضبط صحنه بیشتر

 

بهینه سازی تغییر سنسور اکنون در مدل های آیفون 13 گنجانده شده است، جایی که قبلاً یکی از ویژگی های iPhone 12 Pro Max بود. این اجازه می دهد تا لنز حرکت کند و در نتیجه بهتر با تغییرات ناهموار حرکت مقابله کند.

 

مدل‌های آیفون 13 پرو نیز به‌روزرسانی‌های مشابهی دریافت می‌کنند، اما حداقل بر روی کاغذ، چشم‌گیرتر هستند، با دیافراگم‌های بازتر در دوربین‌های اصلی و فوق عریض و اسکنر LiDAR برای گرفتن عکس‌های پرتره در حالت شب.

 

دوربین فوق عریض اکنون آنچه اپل ادعا می‌کند بهبود 92 درصدی در عکاسی در نور کم است و همچنین از حالت ماکرو پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد از اشیاء بسیار کوچک نماهای نزدیک داشته باشند. این در حالت ماکرو است که در آن گوشی‌های آیفون 13 پرو برادران استاندارد خود را شکست می‌دهند و نماهای نزدیک شدیدتر را ارائه می‌دهند. فقط به خاطر داشته باشید که استفاده از حالت ماکرو در برخی مواقع ممکن است دشوار باشد، با این که هنگام راه‌اندازی خودکار، گیج‌کننده و ناگهانی است، اما اپل در حال کار بر روی یک اصلاح است.

 

در همین حال، دوربین تله فوتو در آیفون 13 پرو و ​​13 پرو مکس، چیزی که آیفون 13 فاقد آن است، ارتقای قابل توجهی دریافت کرده است. لنز تله فوتو جدید 77 میلی‌متری اکنون دارای محدوده زوم اپتیکال 6 برابری با زوم دیجیتال تا 15 برابر است. این دوربین تله‌فوتو جدید نه تنها آیفون 13 را با گنجاندن ساده‌اش شکست می‌دهد، بلکه قابلیت‌های زوم بیشتری نسبت به آیفون 12 پرو ارائه می‌دهد و با دیافراگم f/1.5 بازتر، نور بیشتری را نیز وارد می‌کند

 

مانند سال گذشته، مدل‌های آیفون 13 پرو نسبت به آیفون‌های استاندارد از نظر مشخصات دوربین برتری دارند. سوال این است که آیا می خواهید پول بیشتری برای لنز اضافی و برخی ویژگی های پیشرفته خرج کنید؟

 

آیفون 13 در مقابل آیفون 13 پرو: ویدیو

 

 

هر چهار گوشی آیفون 13 می توانند تا 4K و 60 فریم در ثانیه فیلم بگیرند. و همه تلفن‌ها مانند چند نسل گذشته آیفون، عملکرد ویدئویی نقطه‌ای و تصویربرداری خوبی دارند.

 

همچنین یک حالت جدید سینمایی برای فیلمبرداری با فوکوس خودکار نزدیک به لحظه و هوشمند بین سوژه های مختلف و همچنین جلوه های عمق میدان چشمگیرتر وجود دارد. به ویدیو حالت پرتره فکر کنید اما قدرتمندتر. اما توجه داشته باشید که این حالت فقط روی ویدیوهای 1080p کار می کند. و در آزمایش‌های دنیای واقعی، متوجه شدیم که حالت سینمایی بی‌نقص نیست، زیرا تشخیص سوژه‌های متحرک سریع‌تر کمی بیشتر از حد انتظار طول می‌کشد.

 

جدای از دوربین تله فوتو اضافی، آیفون 13 پرو با استفاده از ProRez، فرمت فشرده‌سازی ویدیویی با کیفیت بالا و کم‌افتاده جدید اپل که برای افرادی که می‌خواهند کنترل بیشتری بر روی ویرایش ویدیوهای خود داشته باشند، اما نمی‌خواهند، فیلمبرداری کند، از مزیت‌هایی نیز برخوردار است. برای پر کردن فضای ذخیره سازی تلفن با فیلم های فشرده نشده. با این حال، اگر فقط آیفون 13 پرو 128 گیگابایتی دارید، ProRez محدود به فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه است، نه 4K با همان نرخ فریم.

 

منبع : اپل فا

https://applefa.com/product-category/iphone/iphone-13/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی