محصولات دنیای اپل [لوکس ترین برند دنیا] + نقد و بررسی کامل + آموزش از صفر تا صد

در این وبلاگ سعی دارم به نقد و بررسی تمامی محصولات اپل بپردازم. امیدوارم که مطالب خوبی را برای شما تولید کنم.

محصولات دنیای اپل [لوکس ترین برند دنیا] + نقد و بررسی کامل + آموزش از صفر تا صد

در این وبلاگ سعی دارم به نقد و بررسی تمامی محصولات اپل بپردازم. امیدوارم که مطالب خوبی را برای شما تولید کنم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

کاری که می توانید با استفاده از Apple Pencil در iPad خود انجام دهید، با مدل Apple Pencil شما متفاوت است. اولین مدل در کنار iOS 9.1 و نسل اول آیپد پرو در سال 2015 عرضه شد و باید آن را از طریق درگاه لایتنینگ آیپد شارژ کنید. دارای طراحی گرد و یک کلاهک در انتهای آن است که کانکتور لایتنینگ آن را می پوشاند.

 

یک مداد اپل پیشرفته تر در سال 2018 در کنار نسل سوم آیپد پرو عرضه شد. به صورت بی سیم شارژ می شود و به صورت مغناطیسی به کناره هر آیپدی با درگاه USB-C متصل می شود. طراحی یک تکه آن همچنین دارای یک دکمه حساس به لمس است که می تواند میانبرهایی را برای سرعت بخشیدن به گردش کار شما انجام دهد.

 

سازگاری iPad با مدل های مداد اپل

هر Apple Pencil با مدل های مختلف iPad سازگار است، بنابراین اگر یک iPad از Apple Pencil (نسل اول) پشتیبانی می کند، از Apple Pencil (نسل دوم) پشتیبانی نمی کند و بالعکس. اساساً، هر آی‌پدی با USB-C از قلم اپل نسل دوم پشتیبانی می‌کند، در حالی که هر آی‌پدی با پورت لایتنینگ از قلم اپل نسل اول پشتیبانی می‌کند.

 

مداد سیب (نسل دوم)

آیپد مینی (نسل ششم)

آیپد ایر (نسل چهارم به بعد)

آیپد پرو 11 اینچی (نسل اول به بعد)

آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل سوم به بعد)

مداد سیب (نسل اول)

آیپد مینی (نسل پنجم)

iPad (نسل ششم به بعد)

آیپد ایر (نسل سوم)

آیپد پرو 9.7 اینچی

آیپد پرو 10.5 اینچی

آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل اول و دوم)

 

متن را با دست خط وارد کنید

در iPadOS، می‌توانید از ویژگی Scribble's Apple Pencil خود برای وارد کردن متن تایپ‌شده در هر فیلد متنی در iPad خود از طریق تشخیص دست‌نویس استفاده کنید - بدون نیاز به باز کردن صفحه‌کلید روی صفحه. بنابراین می‌توانید چیزی را با دست با Apple Pencil خود بنویسید، و iPad شما به طور خودکار تبدیل می‌شود، انگار که آن را تایپ کرده‌اید.

 

همه تبدیل‌های متنی در iPad شما انجام می‌شود، بنابراین هر چیزی که با Apple Pencil خود می‌نویسید خصوصی می‌ماند. دستخط به زبان های انگلیسی، کانتونی، چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، اسپانیایی و پرتغالی را تشخیص می دهد.*

 

سعی کنید از آن برای جستجو در Safari، نوشتن یادآوری، پاسخ به یک پیام، پیش‌نویس ایمیل و موارد دیگر استفاده کنید. هر جایی که بتوانید متن وارد کنید، می توانید با Scribble دست بنویسید. حتی لازم نیست برای شروع دست‌نویسی روی فیلد ضربه بزنید - فقط از بالای قسمت متن شروع کنید و متوجه می‌شود که دارید چه می‌کنید. و تا زمانی که هنگام دست‌نویسی مکث نکنید، می‌توانید با قلم اپل در خارج از قسمت متن به نوشتن ادامه دهید.

 

آیا آی پد از دیگر تبلت‌ها بهتر است؟

در این موضوع که آیپدها کیفیت ساخت عالی دارند، هیچ شکی نیست؛ با این حال نمی‌توان به سوال آیا آیپد نسبت به دیگر تبلت‌ها بهتر است؟ جواب قطعی داد. آیپدها در بسیاری از موارد می‌توانند حتی بهتر از لپ تاپ‌ها باشند. این معیار با توجه به نوع استفاده کاربران از دستگاه مشخص می‌شود. اگر می‌خواهید از یک دستگاه کوچک‌تر استفاده کنید، می‌توانید به سراغ آیفون 13 پرومکس بروید که قدرت پردازش بالایی نیز ارائه می‌کند.

پیش از این گفته شد که با خرید آیپد به دلیل داشتن سخت‌افزارهای قدرتمند می‌توانید تا سال‌ها از این دستگاه برای امور روزانه و گرفتن عکس و فیلم استفاده کنید. با این حال تبلت‌های اندرویدی با توجه به این که بازه قیمتی کم‌تری دارند و قابلیت شخصی‌سازی بیشتری نیز دارند، می‌توانند برای برخی کاربران مانند کودکان گزینه مناسب‌تری نسبت به تبلت‌های شرکت اپل باشند. در کنار این‌ها فراموش نکنید که اپل اولین شرکتی بود که در موبایل‌ها و لپ تاپ‌های خود از چیپ 64 بیتی استفاده کرد و رزولوشن صفحه بالایی نیز ارائه می‌کند.

 

متن تبدیل شده را انتخاب و ویرایش کنید

هنگام استفاده از Scribble با Apple Pencil خود برای تبدیل دستخط به متن تایپ شده حتماً دچار اشتباه خواهید شد، اما چند ترفند آسان برای رفع هر گونه خطا وجود دارد. برای امتحان برخی از موارد ذکر شده در زیر، به Settings –> Apple Pencil بروید، سپس روی «Try Scribble» ضربه بزنید.

 

انتخاب متن:

دور یک کلمه، عدد، عبارت، جمله، پاراگراف یا کل صفحه یک دایره بکشید تا آن را انتخاب کنید.

برای انتخاب یک خط روی یک کلمه، عدد، عبارت، جمله، پاراگراف یا کل صفحه بکشید.

برای انتخاب یک کلمه، عدد، عبارت یا یک خط کامل زیر آن خط بکشید.

برای انتخاب یک کلمه یا عدد دوبار ضربه بزنید .

یک کلمه یا عدد را دوبار ضربه بزنید و نگه دارید ، سپس برای انتخاب متن بیشتر به هر جهت بکشید.

برای انتخاب کل پاراگراف یک کلمه یا عدد سه ضربه بزنید .

انتهای متن انتخاب شده را بکشید تا انتخاب را تغییر دهید.

ویرایش متن:

یک کلمه، عدد، عبارت، جمله، پاراگراف یا کل صفحه را به صورت افقی یا عمودی خراش دهید تا آن را حذف کنید.

برای درج متن اضافی روی یک ناحیه متن ضربه بزنید و نگه دارید و قبل از ناپدید شدن، آنچه را که نیاز دارید در فضای باز بنویسید.

برای وارد کردن مکان نما و نوشتن آنچه نیاز دارید، روی یک ناحیه متن ضربه بزنید .

یک خط عمودی بین کاراکترها بکشید تا آنها را به هم بپیوندید یا از هم جدا کنید.

 

یادداشت های از قبل دست نوشته را به متن تبدیل کنید

اگر قبلاً یادداشت‌های دست‌نویس زیادی در برنامه یادداشت‌ها دارید و نمی‌دانستید که می‌توانید دستخط Apple Pencil خود را به صورت خودکار به متن تایپ شده تبدیل کنید، می‌توانید آن یادداشت‌های قدیمی را بعد از این واقعیت تغییر دهید. ابتدا کلمه، جمله یا پاراگراف مورد نظر برای تبدیل را انتخاب کنید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که نوار ابزار نشانه گذاری بسته است، سپس:

 

برای انتخاب یک کلمه یا عدد با انگشت دوبار ضربه بزنید ، سپس انتهای انتخابگر را بکشید تا در صورت نیاز، انتخاب را گسترش دهید.

یک کلمه یا عدد را با انگشت به مدت طولانی فشار دهید تا آن را انتخاب کنید، سپس انتهای انتخابگر را بکشید تا در صورت نیاز، انتخاب را گسترش دهید.

روی یک کلمه یا عدد دوبار ضربه بزنید و با انگشت نگه دارید، سپس انگشت خود را بکشید تا متن دیگری را روی صفحه انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد کلمات خاصی را در یک خط، جمله یا پاراگراف نادیده بگیرید.

برای انتخاب کل خط، روی یک کلمه یا عدد سه ضربه بزنید .

برای انتخاب کل پاراگراف، روی یک کلمه یا عدد چهار ضربه بزنید .

در صورت نیاز، انتهای متن انتخاب شده را بکشید تا انتخاب را تغییر دهید.

اگر منوی متنی فوراً ظاهر نشد، روی انتخاب ضربه بزنید تا مجبور شود بالا بیاید، سپس روی «کپی به‌عنوان متن» ضربه بزنید تا تمام متن دست‌نویس به‌عنوان متن تایپ‌شده در کلیپ‌بورد شما کپی شود. در نهایت، آن را در هر کجا که می خواهید قرار دهید، به صورت متن تایپ شده نشان داده می شود.

 

یادداشتی از صفحه قفل خود بنویسید

چه صفحه iPad شما بیدار باشد و چه روی صفحه قفل خواب، می توانید روی Apple Pencil روی صفحه ضربه بزنید و شروع به نوشتن یادداشت کنید که در برنامه Notes ذخیره می شود. همیشه به طور پیش‌فرض یک یادداشت جدید ایجاد می‌کند، اما می‌توانید کاری که انجام می‌دهد را از طریق تنظیمات -> یادداشت‌ها -> دسترسی به یادداشت‌ها از صفحه قفل سفارشی کنید. در اینجا، می‌توانید بین «خاموش»، «همیشه یادداشت جدید ایجاد شود» و «ازسرگیری آخرین یادداشت» یکی را انتخاب کنید.

 

همچنین می‌توانید روی کنترل Notes در Control Center ضربه بزنید، اما حرکات تند کشیدن گوشه، یادداشت سریع را مانند هر جای دیگری از صفحه قفل باز نمی‌کنند.

 

تفاوت آی پد با لپ تاپ‌ در چیست؟

یکی از تفاوت‌های اصلی آیپدها با لپ تاپ‌ها، در این است که آیپد سری محصولات تبلت شرکت اپل می‌باشد. بنابراین تفاوت زیادی با لپ تاپ‌های شرکت‌های دیگری یا حتی شرکت اپل دارد. یکی از تفاوت‌های اصلی این دو دستگاه دیجیتالی، در قابل حمل بودن یا به اصطلاح پرتابل بودن آیپدها است. در حالی که لپ تاپ‌ها همان رایانه‌های شخصی هستند که وزن کم‌تری دارند. بنابراین اگر یک دستگاه همه کاره اما با وزن کم می‌خواهید، به خرید آیپد اقدام کنید. خرید ipad در تمامی کارهای روزانه شما تاثیر خواهد گذاشت.

سیستم عامل انواع آی پدها، سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل یعنی آی‌او‌اس (IOS) است. در حالی که لپ تاپ‌های مختلف دارای سیستم عامل‌های مختلف هستند که معروف‌ترین آن‌ها سیستم عامل ویندوز از شرکت مایکروسافت است. لپ تاپ‌ها قابلیت نصب نرم‌افزارهای متنوعی را دارند، اما تعداد نرم‌افزارها و بازی‌های موجود برای آیپدها محدود است. از دیگر تفاوت‌های آی پدها و لپ تاپ‌ها، عدم توانایی آپدیت برای آیپد است که در لپ‌ تاپ این قابلیت دیده می‌شود. بنابراین با خرید ipad به آپدیت نیازی نخواهید داشت.

از دیگر تفاوت‌های میان آیپدها و دستگاه‌های دیجیتالی دیگر، نداشتن قابلیت تعویض باتری توسط کاربر است. به عبارت دیگر شما برای این که بتوانید باتری آیپد خود را تعویض کنید، نیاز دارید تا به یکی از نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید. شما می‌‎توانید با استفاده از خرید آیپد در کنار یک مک بوک، استفاده‌های متنوع و جذابی را از دستگاه‌های خود داشته باشید.

لپ تاپ‌ها توسط شرکت‌های مختلفی عرضه می‌شوند که از آن‌ها می‌توان به شرکت اپل و اچ پی اشاره کرد. اما محصولات آی پد تنها توسط شرکت اپل عرضه می‌شوند. بنابراین اگر قصد دارید از نرم‌افزارهای متنوع استفاده کنید و کارهای سنگین انجام دهید، خرید لپ تاپ گزینه بهتری است. در غیر این صورت خرید آیپد می‌تواند در امور روزانه شما تاثیر فوق العاده‌ای داشته باشد.

 

میزان باتری باقیمانده مدادتان را پیگیری کنید

ساده‌ترین راه برای مشاهده میزان باتری اپل پنسیل، ویجت «باتری‌ها» است که می‌توانید آن را به صفحه اصلی یا Today View خود اضافه کنید. فشار طولانی در هر نقطه از صفحه اصلی؛ پس از باز شدن ویرایشگر صفحه اصلی، روی دکمه پلاس (+) ضربه بزنید تا گالری ویجت ها را ببینید. از اینجا، «باتری» را انتخاب کنید و ویجتی را که بیشتر دوست دارید اضافه کنید.

اگر ویجت‌ها را دوست ندارید، می‌توانید به Settings –> Apple Pencil بروید و درصد باتری فعلی آن را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، هر زمان که یک قلم اپل نسل دوم را برای اتصال و شارژ به کنار iPad خود بچسبانید، یک هشدار روی صفحه به شما درصد باتری فعلی اپل پنسل را نشان می دهد.

منبع : اپل فا

https://applefa.com/product-category/ipad/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی