محصولات دنیای اپل [لوکس ترین برند دنیا] + نقد و بررسی کامل + آموزش از صفر تا صد

در این وبلاگ سعی دارم به نقد و بررسی تمامی محصولات اپل بپردازم. امیدوارم که مطالب خوبی را برای شما تولید کنم.

محصولات دنیای اپل [لوکس ترین برند دنیا] + نقد و بررسی کامل + آموزش از صفر تا صد

در این وبلاگ سعی دارم به نقد و بررسی تمامی محصولات اپل بپردازم. امیدوارم که مطالب خوبی را برای شما تولید کنم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

خط تولید آیفون 13 آنچنان ارتقاء یافته از آیفون 12 نبود. هر دو دستگاه اساساً از بیرون یکسان به نظر می رسند، به استثنای بریدگی کوچکتر و چیدمان دوربین متفاوت در پشت. با این حال، این بدان معنا نیست که اپل هیچ چیز جدیدی به آیفون 2021 اضافه نکرده است. بسیاری از ویژگی های پنهان آیفون 13 وجود دارد که در هیچ جای دیگری نمی توانید آنها را پیدا کنید.

 

بنابراین، چه iPhone 13 یا iPhone 13 Pro داشته باشید، چیزهای زیادی برای فرو بردن دندان هایتان وجود دارد. در این مقاله، برخی از بهترین ویژگی‌های مخفی آیفون 13 را که از زمان استفاده از دستگاه جدید کشف کرده‌ایم، آشنا می‌کنیم. این ویژگی های مخفی آیفون 13 به شما کمک می کند تا در سال 2022 از گوشی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

آیا نمایشگر پرچمدار جدید آیفون ارزش قیمت ایفون 13 پرومکس را دارد؟

نمایشگر سری جدید آیفون، در دو مدل استاندارد به نام آیفون 13 و آیفون 13 مینی خیلی توجه طرفداران را به خود جلب نکرد. اما نکته جالب صفحه نمایش دو مدل برتر این سری از محصولات اپل بودند، که بالاخره به انتظار طرفداران پایان دادند.

در جواب به سوال این که آیا ” آیا نمایشگر پرچمدار جدید آیفون ارزش قیمت آیفون 13 پرومکس را دارد؟” باید جواب داد: صد در صد. این سری از صفحه نمایش‌های آیفون‌ های 13، از قابلیت Super RetinaXDR بهره‌مند هستند، اما نکته قابل توجه استفاده از فناوری نرخ نوسازی 120 هرتز در صفحه نمایش این دستگاه بود. ورود دیر هنگام اپل به آن دسته از شرکت‌ هایی که تلفن همراه خود را با نرخ نوسازی بالا عرضه می‌کنند، بسیار شکوهمند بود، زیرا قابلیت‌های جدید و خاصی را به دستگاه خود اضافه کرد.

از این قابلیت‌های خاص می‌توان به فناوری ProMotion و تغییرپذیری نرخ نوسازی در موقعیت‌های مختلف اشاره کرد. یکی دیگر از دلایلی که باید این دستگاه را همین الان خریداری کنید، متغیر بودن نرخ نوسازی این دو مدل از سری ایفون 13 است. برای این که بیشتر با این مفهوم آشنا شوید، همراه ما باشید.

نرخ نوسازی بالا در صفحه نمایش تلفن همراه دیگر قابلیت جدیدی نبود، زیرا بیشتر گوشی‌های پرچمدار از این قابلیت استفاده می‌کنند. اما هوشمند بودن این ویژگی در آیفون 13 پرو مکس به این معنا است که در صورت استفاده سنگین مانند بازی کردن با تنظیمات بالا، نرخ نوسازی گوشی به طور خودکار زیاد می‌شود تا تجربه دلچسبی از بازی را به شما ارائه کند. از طرفی دیگر به هنگام مشاهده عکس، نرخ نوسازی نمایشگر تا پایین‌ترین حد خود می‌رسد. این متغیر بودن نرخ نوسازی صفحه باعث شارژدهی بیشتر تلفن‌های همراه اپل شده است.

مواردی که گفته شد تمامی ماجرا نیست؛ اپل یک ادعا دیگر نیز داشت، و آن هم این بود که نرخ نوسازی صفحه ایفون 13 پرومکس با توجه به سرعت سویپ کردن یا همان جهت و حرکت انگشت کاربر بر روی صفحه تغییر می‌کند. این مورد نیز توانست آیفون 13 پرومکس اپل را یک پله بالاتر از پرچمدارهای شرکت‌های دیگر ببرد.

 

بهترین ویژگی های پنهان آیفون 13

در اینجا بهترین ویژگی های پنهان آیفون 13 وجود دارد که همه باید بدانند:

 

1. سبک های جدید عکاسی

بزرگترین تفاوت ها در آیفون 13 در بخش دوربین است و یک مثال عالی، سبک های جدید عکاسی است. این ویژگی به شما امکان می دهد لایه جدیدی از سفارشی سازی را به عکس های خود اضافه کنید. نه، فیلتر نیست. درعوض، اعمال یک سبک عکاسی بر روی عکس‌هایتان، نحوه عکس‌برداری توسط اپلیکیشن دوربین را تغییر می‌دهد. شما فقط فیلتر را عوض نمی کنید. شما نحوه گرفتن کل عکس را تغییر می دهید.

چهار سبک مختلف از پیش تعیین شده برای انتخاب وجود دارد - کنتراست غنی، پر جنب و جوش، گرم و سرد - و می توانید با تنظیم تن و گرما، تصویری را که می گیرید ویرایش کنید.

به طور عجیبی، به نظر می رسد که این بیشتر یک ویژگی نرم افزاری باشد تا سخت افزاری، اما ظاهرا اپل به دلیل فناوری پشت آن، نمی تواند این ویژگی ها را به مدل های قدیمی آیفون اضافه کند.

 

2. صفحه نمایش ProMotion 120 هرتزی

این قابلیتی بود که بسیاری از ما به دنبال آن بودیم و اپل در نهایت با سری آیفون 13 پرو ارائه کرد.

برای اولین بار در آیفون، می‌توانید از ProMotion استفاده کنید، قابلیتی که به‌طور خودکار نرخ تازه‌سازی نمایشگر را بین 60 تا 120 هرتز تنظیم می‌کند. به این ترتیب، زمانی که از آیفون خود استفاده می‌کنید، انیمیشن‌هایی با فرکانس ۱۲۰ هرتز و در زمان‌های دیگر با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز برای حفظ باتری دریافت می‌کنید.

مسلماً هر آیفون 13 این ویژگی را ندارد زیرا یک ویژگی انحصاری حرفه ای است. با این حال، این چیزی است که قبلاً در آیفون دیده نشده بود - و زمانش فرا رسیده بود.

 

3. حالت سینمایی زیبا

یکی دیگر از ویژگی های جالب برای افرادی که عاشق فیلمبرداری با دوربین آیفون خود هستند، حالت سینمایی است. حالت سینمایی به آیفون 13 این امکان را می‌دهد تا ویدیوهایی با عمق میدان کم و انتقال صاف بین چهره‌های در حال تغییر ضبط کند. به همین ترتیب، شما همچنین گزینه های دیگری برای اضافه کردن افکت ها و تغییرات مختلف در پیش زمینه و پس زمینه عکس خود دارید.

نکته جالب این است که می‌توانید همه این موارد را از iPhone خود ویرایش کنید و سایر موارد ویرایش مانند انتقال فوکوس را اضافه کنید تا به ویدیوهای خود ظاهری فوق‌العاده حرفه‌ای ببخشید.

 

4. ضبط در 4K 60fps

ضبط با کیفیت 4K برای آیفون یا سایر گوشی‌های هوشمند چیز جدیدی نیست. مدل‌های قبلی آیفون می‌توانستند ویدیو را با کیفیت 4K ضبط کنند و حتی می‌توانستید آن را بدون هیچ مشکلی در آیفون خود ویرایش کنید. حالا اپل یک قدم جلوتر رفت.

سری آیفون 13 اولین گوشی ای است که می تواند با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه یا فریم بر ثانیه ضبط کند، در حالی که آیفون های قدیمی تنها می توانند با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند.

مطمئناً، ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما این برای علاقه مندان به ویدیو بسیار مهم است، به خصوص وقتی آن را با حالت سینمایی ترکیب کنید.

 

5. حالت ماکرو جدید

همانطور که اشاره کردیم، بسیاری از چیزهای جدید آیفون 13 در سیستم دوربین آن وجود دارد که شامل ویژگی به نام حالت ماکرو است.

همانطور که احتمالاً می توانید از نام آن حدس بزنید، این ویژگی به شما امکان می دهد با آیفون خود عکس های ماکرو بگیرید. شما به تجهیزات اضافی به جز دوربین های آیفون 13 خود نیاز ندارید.

مسلماً، حالت ماکرو در آیفون 13 شروع سختی داشت، بیشتر به این دلیل که در ابتدا راهی برای خاموش کردن آن وجود نداشت. اما اکنون که می‌توانید با هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید، حالت ماکرو برای گرفتن عکس‌هایی با جزئیات بسیار عالی است.

 

6. حالت شب اکنون در تله فوتو

می دانم به چه فکر می کنید، و بله، آیفون 12 و آیفون 11 قبلاً دارای ویژگی حالت شب بودند. اما آنچه اکنون متفاوت است این است که آیفون 13 اولین گوشی است که از حالت شب در دوربین تله فوتو خود پشتیبانی می کند.

حالت شب قابلیتی است که به آیفون شما اجازه می دهد در شرایط کم نور عکس های بهتری بگیرد. این بدان معناست که حتی اگر نور زیادی وجود نداشته باشد، تصاویر روشن تری دریافت خواهید کرد.

آیفون 13 اکنون می‌تواند از حالت شب برای گرفتن عکس‌های بهتر استفاده کند، صرفنظر از اینکه جسم چقدر تاریک است یا از کدام لنز دوربین استفاده می‌کنید. این را با پیشرفت‌های دوربین‌های آیفون 13 ترکیب کنید، چه در روز و چه در شب، عکس‌های فوق‌العاده‌ای خواهید داشت. با کمک Smart HDR 4 - که به هر حال یک ویژگی انحصاری آیفون 13 نیز هست - این به بهبود رنگ، کنتراست و نور عکس‌های شما کمک می‌کند.

 

7. دو سیم کارت

خوب، ممکن است این ویژگی جدید مورد علاقه همه نباشد، اما سری آیفون 13 اولین موردی است که از دو eSIM فعال پشتیبانی می کند. اگر نمی‌دانستید، سیم‌کارت‌های الکترونیکی سیم‌کارت‌های دیجیتالی هستند که می‌توانید بدون استفاده از نانو سیم‌کارت فیزیکی داشته باشید.

احتمالاً فکر می‌کنید مدل‌های قدیمی‌تر آیفون می‌توانند سیم کارت الکترونیکی داشته باشند، و حق با شماست. در گذشته، آیفون XS تا آیفون 12 می‌توانست یک سیم‌کارت نانو فیزیکی و یک سیم‌کارت الکترونیکی داشته باشد. اما سری آیفون 13 اولین محصولی است که می‌تواند دو سیم‌کارت الکترونیکی به‌طور همزمان یا نانوسیم و سیم‌کارت الکترونیکی داشته باشد.

 

8. تثبیت شیفت سنسور

تثبیت‌کننده دوربین با تغییر سنسور اپل برای اولین بار در آیفون 12 پرو مکس در سال 2020 معرفی شد، بنابراین چیزی منحصر به مدل‌های پرو مکس نیست. با این حال، اپل تصمیم گرفت این ویژگی را در تمام مدل‌های آیفون 13 اضافه کند و مدل‌های دوربین را در سری آیفون‌های 2021 حتی بهتر کند.

تثبیت تغییر سنسور یکی از ویژگی های آیفون است که به شما کمک می کند دوربین خود را در موقعیت های مختلف ثابت نگه دارید. این کمک می کند که عکس های شما تا حد ممکن ثابت بماند، مهم نیست چقدر حرکت می کنید.

 

آیا شیائومی می‌تواند بهترین مدل خانواده آیفون را شکست دهد؟

شیائومی از دیگر شرکت‌هایی است که به نوعی در دنیای تلفن‌ های هوشمند تازه وارد به شمار می‌رود. پرچمدار این شرکت Xiaomi Mi 11 Ultra است که قصد داریم بررسی کنیم که آیا می‌تواند آیفون 13 پرومکس را شکست دهد یا خیر؟

از دلایلی که باید آیفون 13 پرومکس را نسبت به بهترین مدل شیائومی ترجیح دهید شروع می‌کنیم. آیفون 13 پرو مکس حدود 27 درصد شارژدهی بهتری دارد. به نظر می‌رسد نقطه ضعف اپل در سالیان گذشته امسال به نقطه قوت این شرکت در رقابت‌ با محصولات دیگر شرکت‌ها تبدیل شده است. از دیگر نکات برتر ایفون 13 پرومکس این است که شرکت اپل از نرم‌افزارها و سیستم عامل خود نسبت به شیائومی پشتیبانی طولانی‌تری دارد.

آیفون 13 پرومکس در روشنایی صفحه نیز در رقابت با Xiaomi Mi 11 Ultra بهتر عمل کرده است. بیشینه روشنایی آیفون 13 پرومکس شرکت اپل به 1053 نیت می‌رسد، در حالی که رقیب آن بر روی 954 نیت محدود است. و خب مطابق انتظار عملکرد آیفون 13 پرو مکس در پردازش‌هایی CPU و GPU محور بهتر از بهترین گوشی شیائومی است.

پیش از این که بخواهیم رقابت را نیز درست مانند رقابت پیشین به نفع آیفون 13 پرومکس اعلام کنیم، باید در آخرین نکته بگوییم که دوربین جلوی ایفون 13 پرومکس قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را دارد که این قابلیت در بهترین گوشی شیائومی وجود ندارد.

 

گوگل در رقابت با اپل

همچنان هیچکدام از رقبا نتوانسته‌ اند آیفون 13 پرومکس را از تخت و تاجش جدا کنند، به همین دلیل به نظر می‌رسد که پادشاهی سال 2021 و 2022 تا عرضه سری محصولات جدید باید در دستان شرکت اپل بماند. با این حال گوگل نیز وارد رقابت با آیفون 13 پرو مکس شد و با عرضه گوشی زیبا و قدرتمند اپل را به چالش کشید.

گوشی Google pixel 6 pro پرچمدار اندرویدی شرکت گوگل است که با سخت‌افزار مناسبی عرضه شده است. تلاش شرکت گوگل برای رقابت با اپل ستودنی می‌باشد اما همچنان اپل در چندین نکته مانند عملکرد پردازشی خیلی بهتر از پرچمدار گوگل عمل می‌کند. از نکات مثبتی که باخت گوگل را در این رقابت رقم زد، می‌توان به طراحی بهتر اپل و صفحه نمایش بینظیر آیفون 13 پرومکس اشاره کرد.

ویژگی 5G و شارژدهی باتری نیز مانند رقابت‌های قبلی تفاوت را میان ایفون 13 پرو مکس و رقبا رقم می‌زنند و به می‌رسد باید تا ارائه سری محصولات جدید شرکت‌های مختلف صبر کنیم تا ببینیم آیا شرکتی می‌تواند پادشاهی تلفن‌های همراه هوشمند را از اپل بگیرد.

 

منبع

اپلفا

https://applefa.com/product-category/iphone/iphone-13-pro-max/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی